مصاحبه با دختر کوچولوی مدرسه راهنمایی غیر انتفاعی عدالت (وابسته به دانشگاه اصفهان)
تاريخ : شنبه 17 اسفند 1392برچسب:, | 8:19 بعد از ظهر | نویسنده : مهدی دهقانی

مصاحبه با دختر کوچولوی مدرسه راهنمایی غیر انتفاعی عدالت (وابسته به 

دانشگاه اصفهان) 


آرمیتای 8 ساله امروز کلاس سوم راهنمایی است و یکی از بهترین شاگردان 

مدرسه‌اش به شمار می‌رود.


از میان برگهای سرخ و زرد گذشتیم تا به مدرسه‌ای پا بگذاریم که آرمیتا در آن 

درس می‌خواند.

دختری که آنچه در موردش شنیده بودیم، نشان از این داشت که او موفقیت‌ها 

را جهشی می‌گذراند.

باور کردنش سخت بود اما چیز شگفت‌انگیزی نبود زیرا اراده و پشتکار این کودک

موفق و همت وتلاش مادرش توانسته او را تا این مرحله از زندگی همراهی نماید.


جُثه کوچک و ظریف او شبیه بچه‌های کلاس اول و دوم ابتدایی است اما سخن

گفتن و بیان او و آنچه از آینده می‌خواهد نشان از درک بالا و فهم او دارد.

 

 



آنچه می‌خوانید گفتگوی نسل فردا با آرمیتای 8 ساله و مادرش است.


آرمیتا لطفاً خود را معرفی کن و بگو از چند سالگی خواندن و نوشتن بلدبودی؟

آرمیتا فرید 8 ساله، کلاس سوم راهنمایی مدرسه عدالت (وابسته به دانشگاه

اصفهان)هستم.خواندن و نوشتن را از دو سالگی بلد بودم و با کمک مادرم

در خانه آن را یاد گرفتم.

مادرم می‌گوید من دختر با استعدادی بودم و از یک سالگی به آموختن

علاقه داشتم.هر چیزی را که می‌دیدم دوست داشتم در موردش بدانم.

وقتی خواندن و نوشتن را یاد گرفتم به ریاضیات و علوم بیش از هر چیز 

علاقه نشان می‌دادم و به طور تقریبی در سن 5 سالگی به طور کامل 

با آنها آشنا بودم.


چه شد که تصمیم گرفتی دوره ابتدایی را جهشی بخوانی؟

وقتی خواندن و نوشتن را یاد گرفتم و در کنار آن ریاضیات و علوم را به

خوبی می‌دانستم

در واقع کتاب‌های دوره ابتدایی برایم بسیار شیرین و دوست داشتنی

شد و به راحتی مفهوم آنها را متوجه می‌شدم و دیگر نیازی به رفتن به

کلاس نبود.

به همراه مادرم به آموزش و پرورش رفتیم و از آنها راهنمایی خواستیم

تا بدانیم که راه را چگونه ادامه دهیم.

مسئولین به ما گفتند که در قانون آموزش و پرورش ورود به دوره ابتدایی 

برای دانش‌آموزانی است که 7 ساله باشند.

به همین خاطر مجبور شدم تا 7 سالگی صبر کنم و سپس امتحان دهم.

امتحان‌ها در تهران برگزار می‌شد به همین خاطر با مادرم رهسپار شدیم.

خرداد ماه دو سال قبل امتحانات سال اول – دوم – سوم و چهارم ابتدایی

را با موفقیت به پایان رساندم و در شهریور ماه نیز امتحانات کلاس پنجم 

را دادم.

سال گذشته نیز در کلاس اول راهنمایی ثبت نام نمودم و امتحانات اول و 

دوم را با موفقیت گذراندم. امسال هم در کلاس سوم راهنمایی هستم.


نمی‌خواهی دوره دبیرستان را هم به همین صورت پشت سر بگذاری؟

آمادگی لازم را دارم اما به خاطر اینکه برای گذراندن امتحانات دبیرستان 

باید طبق قانون 9 سال تمام داشته باشم به همین خاطر اکنون نمی‌توانستم

این کار را انجام دهم.


در خانه چطور درس می‌خوانی که اینگونه موفق هستی؟

وقتی از مدرسه به خانه می‌روم بعد از کمی استراحت درس خواندن را

شروع می‌کنم و ساعت 9 نیز در رختخواب هستم.

البته درس خواندن برای من بیشتر حالت تفریحی دارد.

قبل از اینکه وارد مدرسه شوم با مادرم مرتب به خانه ریاضیات، موزه‌های

مختلف،کانون پرورش فکری و کتابخانه مرکزی می‌رفتیم و من بیشتر تحقیق

و بررسی برروی آنچه که می‌خواستم بدانم را انجام می‌دادم.

به کامپیوتر هم علاقه دارم و گاهی اوقات مشغول هستم.

بیشتر از همه به چه غذایی علاقه داری؟

سبزی پلو ماهی و چلوکباب


بزرگترین آرزویت چیست؟

علاقه زیادی به رشته علوم دارم و دلم می‌خواهد در این رشته ادامه 

تحصیل دهم و بیشتر با آن آشنا شوم.


مادر آرمیتا از استعداد دخترش می‌گوید


لطفاً خودتان را معرفی کنید و بگویید آرمیتا چندمین فرزندتان است؟

طیبه نوشادی‌فر هستم و آرمیتا تنها فرزندم می‌باشد.

چه شد که پی به استعدادهای سرشار آرمیتا بردید؟

یکساله که بود دختری باهوش به نظر می‌رسید که علاقه داشت همه

چیز را بشناسد.

نوشته‌هایی که در خیابان می‌دید از من می‌پرسید که چه هستند؟

من جواب می‌دادم و او کلمات را تکرار می‌کرد و اگر جای دیگر آن کلمه را 

می‌دید خودش می‌خواند و همین مساله نشان از استعداد سرشار او داشت.

به علوم و ریاضیات علاقه زیادی نشان می‌داد و مشخص بود که استعدادی

کهدر وجودش قرار دارد یک استعداد خدادادی است و جای شکر دارد.

وقتی متوجه هوش او شدم تصمیم گرفتم برای موفقیتش از هیچ کوششی

دریغ نکنم و خدا را شکر می‌نمایم که دخترم تا کنون موفق بوده است.


آیا مسئولان آرمیتا را در موفق بودن یاری می‌کردند؟

بله، هر جا که مراجعه می‌کردیم وقتی متوجه می‌شدند، دختری کوچک قصد

دارد پله‌های ترقی را بپیماید تا آنجا که در توانشان بود راه را برای پیشرفت

آرمیتا باز کرده و هیچ محدودیتی قائل نمی‌شدند.

مسئولین آموزش و پرورش به خصوص ناحیه 3 نیز هرگز ما را تنها نگذاشتند

 و باید از همه آنها تشکر کنم.

مسئولین مدرسه راهنمایی عدالت به خصوص خانم عباسی مدیر مدرسه

نیز همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و همیشه آرمیتا را یاری رساندند که

امیدوارم موفقیت‌های آرمیتا بتواند زحمات همه این عزیزان را جبران کند.

نسل فردا نیز برای آرمیتا دختر نمونه و موفق آرزو دارد تا هر روز موفق‌تر از

دیروز در بین دانش‌آموزان بدرخشد و بازوی توانایی باشد که فردای کشورمان

را خواهد ساخت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: